کمیته اجرایی پرونده الکترونیک سلامت

شیوه نامه تشکیل ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه/دانشکده

در راستای اجرای ماده 70 ، 72 و 74 برنامه ششم توسعه کشور و قوانین بودجه سنواتی و تبصره های مربوطه و به منظور اجرایی سازی ابلاغ مورخ 19/12/1397 وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه/دانشکده ، به شرح زیر تشکیل و بر اساس این شیوه نامه عمل می نمایند.

 ماده 1: اعضای ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه/دانشکده عبارتست از:

  • رئیس دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، به عنوان رییس ستادمجری سامانه پرونده الکترونیک سلامت
  • یکی از معاونتهای دانشگاه/دانشکده یا مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به انتخاب رئیس دانشگاه/دانشکده با ابلاغ مطابق نمونه ارائه شده در فصل 2 (به عنوان دبیر ستاد)
  • معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه/دانشکده
  • معاون درمان دانشگاه/دانشکده
  • معاون بهداشت دانشگاه/دانشکده
  • مدیرکل بیمه سلامت
  • مدیر درمان تامین اجتماعی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی استان
  • دو نفر از معاونین/مدیران و یا اشخاص حقیقی به تشخیص رئیس دانشگاه/دانشکده

ماده2:  ستاد می تواند با همکاری معاونت های ذیربط  نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی مورد نیاز اقدام نماید.

ماده3: کلیه ی معاونتها و مدیران دانشگاه/دانشکده مکلفند در جهت اجرای تصمیمات ستاد، همکاری کامل را به عمل آورند.

ماده4:  وظایف و اختیارات ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه/دانشکده عبارتست از:

  • تدوین برنامههای اجرایی و راهبری آن
  • تعیین نقشها و مسئولیتها
  • پیگیری و اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک و ستاد اجرایی نظام سلامت الکترونیک

ماده 5:  شرح وظایف مجری پروژه پرونده الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه/دانشکده

  • تهیه و ارسال دعوتنامه و دستور جلسات ستاد و تنظیم گزارش های مربوطه
  • مدیریت و هماهنگی امور پشتیبانی جلسات
  • ایجاد هماهنگی بین معاونتها، سازمانها و سایر عوامل اجرایی
  • پیگیری اجرای مصوبات و تهیه گزارش پیشرفت مصوبات
  • نظارت و پیگیری و جمع آوری نتایج عملکرد کارگروه های تخصصی
  • ارایه نتایج عملکرد در قالب شاخص و نمودار پیشرفت
  • ارائه گزارش منظم پیشرفت کار به ستاد منطقه ای و کشوری
  • پیگیری تشکیل منظم جلسات ستاد دانشگاهی

ماده6: جلسات ستاد حداقل هر هفته یکبار به دعوت رییس/دبیر ستاد تشکیل میشود.

ماده 7:  جلسات ستاد با حضور رییس یا دبیر و اکثریت نسبی اعضا رسمیت دارد و تصمیمات ستاد با اکثریت آرا معتبر و قابل اجرا است.

جستجو